Ibland kanske du ser fel eller faror före oss, därför har vi nu gjort det enklare för dig att felanmäla saker som du tycker bör åtgärdas i vår kommun.
Nu kan du även felanmäla via din smartphone, ladda ner vår app Felanmälan Lysekils kommun och aktivera telefonens platstjänster så blir det enklare att ange vilken plats i ditt ärende handlar om.
Du kan felanmäla fel och brister på våra kommunala gator, vägar, parker, kommunens fastigheter, gatubelysning med mera.
Beskriv felet kortfattat men så tydligt du kan och ange var felet är (till exempel gata, torg, park). Ange alltid adress eller sätt punkt i kartan där felet föreligger (adress skapas då automatisk). Bifoga gärna bilder då det underlättar och påskyndar handläggningstiden.
Ange även dina kontaktuppgifter om du önskar få besked när felet är åtgärdat.
När du registrerar en felanmälan så upprättas det automatiskt ett ärende som du som anmälare kan se status på till exempel när det är slutfört. Du kommer få en bekräftelse på att vi tagit mot din felanmälan om du har valt att du vill ha information via e-post eller SMS.
Anmäl gärna ett fel per ärende för en snabbare handläggning.
Du är alltid välkommen att kontakta oss om du vill ha hjälp att fylla i din anmälan.
Kontaktcenter Lysekils kommun
Telefon: 0523-61 30 00
E-post: kontaktcenter@lysekil.se