Socialförvaltningen har upphandlat Coop i Lysekil som leverantör av dagligvaror till de personer som av biståndshandläggare har beviljats insatsen inköp av dagligvaror
Inköp av dagligvaror innebär att du får hjälp med att beställa de dagligvaror som du behöver, till exempel mat, hygien- och apoteksartiklar.
Hur ansöker jag?
För att ansöka om inköp av dagligvaror tar du kontakt med en biståndshandläggare i kommunen eller Kontaktcenter för mer information, telefon: 0523-61 30 00.
Har jag rätt till hjälp med inköp av dagligvaror?
Du ansöker om insatsen hos biståndshandläggare som kommer att utreda vilka behov du har i den aktuella insatsen som är uppdelad i olika moment.
Så här fungerar inköp av dagligvaror
Personal från hemvården kan ge stöd med att beställa dagligvaror via medtagen Ipad/dator. Tillsammans med hemvårdspersonal beställer ni varorna du behöver på Coops online-sida.
Din beställning skickas direkt till Coop i Lysekil som ansvarar för leverans av dina varor hem till dig. Här tar du hand om dina varor själv eller så har du av din biståndshandläggare beviljats stöd med att ta in dina varor för uppackning.
Leveranser sker på olika dagar beroende på var du bor.
Du betalar dina varor till Coop med det betalalternativ du valt. Nedplockning och hemleverans av dina varor kostar dig ingenting.
För beviljade biståndsbedömda insatser utgår avgift enligt Lysekil kommuns taxa.