Det ska vara enkelt att kontakta och få svar av kommunen. Med ett genuint engagemang och breda kunskaper om kommunens verksamheter, besvarar vi dina frågor eller vägleder dig till rätt tjänsteperson.
Kommunvägledarna i kontaktcenter arbetar för att du som invånare, näringsidkare och besökare ska få en så enkel kundresa som möjligt. Ett kontaktcenter fungerar som en samlad väg in till kommunen oavsett ärende.
Med ett kontaktcenter i kommunen skapar vi ett mer personligt och enhetligt bemötande. I varje kundmöte strävar vi efter att lösa ditt ärende vid första kontakt.
Telefon: 0523–61 30 00
E-post: kommun@lysekil.se
Organisationsnummer: 212 000–1389
Kungsgatan 44, 453 80 Lysekil
Måndag–torsdag: 08.00–16.30
Fredag: 08.00–16.00
För att säkerställa att du som besöker stadshuset får träffa rätt handläggare eller den funktion som ärendet gäller rekommenderas du att i förväg boka tid med din handläggare.
1 november: stänger kl. 15.00
23 december: stänger kl. 15.00
24 december-26 december: stängt
27 december: stänger kl. 15.30
30 december: stänger kl. 15.00
31 december: stängt
2025
1 januari: stängt
6 januari: stängt
17 april: stänger kl. 15.00
18 april: stängt
21 april: stängt
30 april: stänger kl. 15.00
1 maj: stängt
28 maj: stänger kl. 15.00
29 maj: stängt
5 juni: stänger kl. 15.00
6 juni: stängt
19 juni: stänger kl. 15.00
20 juni: stängt
31 oktober: stänger kl. 15.00
23 december: stänger kl. 15.00
24 december-26 december: stängt
30 december: stänger kl. 15.00
31 december: stängt
2026
1 januari: stängt
5 januari: stänger kl. 15.00
6 januari: stängt
Använd kommunens digitala tjänst för att snabbt och enkelt skicka in din felanmälan.
I nödsituation ring SOS Alarm.
Telefon: 112
Är du journalist och behöver vägledning? Kontakta kommunikationsavdelningen. Vi kan även hjälpa till med att förmedla bilder vid behov.
E-post: kommunikation@lysekil.se
För kontakt med tjänsteperson, ring kommunens växel:
Telefon: 0523-61 30 00
Vi vill bli bättre på vårt arbete med att utveckla våra verksamheter, därför är det viktigt för oss att få synpunkter och förslag. Du kan även lämna in medborgarförslag samt visselblåsning.
Du kan lämna synpunkter på vad som helst inom kommunens verksamheter.
I kontaktcenters lokaler har Statens servicecenter ett lokalt servicekontor där de samarbetar med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Här kan du kan få hjälp att använda e-tjänster, fylla i blanketter och ansökningar samt få information om dina pågående ärenden.
För mer information samt öppettider, besök Statens servicecenters hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..